DUBLE YOL ÇALIÞMASI DURDU MU ?
Nizip-Gaziantep karayolu can almaya devam ederken, D 400 karayolunda çalýþmalarýn 4 aydýr durduðu iddia edildi.*
Türkiye'nin batýsýný doðuya kavuþturan D-400 karayolunun Güneydoðu Anadolu Bölgesi etabýnda bulunan ve sýk sýk yaþanan trafik kazalarý nedeniyle "ölüm yolu" olarak anýlan Gaziantep-Þanlýurfa arasý, geniþletilerek duble yol haline getiriliyor.
Ege sahilindeki Muðla'nýn Datça ilçesinden baþlayýp Hakkari'nin Yüksekova ilçesine kadar uzanan D-400 kara yolu, 2 bin kilometreden daha fazla uzunluðuyla Türkiye'nin batýsý ve doðusundaki onlarca kenti birbirine baðlýyor.
Yapýlan yatýrýmlarla büyük bölümü duble yol haline getirilen D-400 karayolunun Gaziantep kent merkezi ile Þanlýurfa'nýn Birecik ilçesi arasýndaki yaklaþýk 65 kilometrelik mesafesi ise gidiþ-geliþli haliyle, bölge halkýný uzun yýllardýr üzüyor. Ölümlü ve yaralanmalý çok sayýda kazanýn yaþanmasý nedeniyle bölge halkýnýn "ölüm yolu" olarak adlandýrdýðý kara yolu için bir süre önce baþlatýlan Avos firmasý tarafýndan yürütülen duble yol çalýþmasý, aðýr ilerliyor.
Gaziantep-Nizip arasýnda geniþletme çalýþmalarý devam ederken yolda asfalt çalýþmalarý yapýlýyordu. Yoldaki çalýþmalarýnýn ardýndan duble yol haline gelecek "ölüm yolu"nun Gaziantep-Nizip bölümünün yýl sonu, Nizip-Birecik arasýnýn ise 2020 itibariyle tamamlanmasý planlanýyordu. Ancak bu durumun ise þuan itibari ile imkansýz gözüküyor