MÝLLÝ EÐÝTÝM 2018 yýlý BAKANI
Milli eðitim den herkes þikayetçidir. Eski zamanlarda…, baþka milletlerde … Devlet adamlarý, Analar, Babalar, Hocalar…
Mükemmel Öðretici, Mükemmel Öðrenci ;
Önce bu iki kavramý inceleyelim.
Mükemmel Hoca var mýdýr? Her þeyi mükemmelce öðretebilen. Öðrencisinin öðrenmesi gerekenleri A) Yeteri Kadar B) Gereken Sýrasýyla C) Teoriyi ve Pratiði de güzelce anlatabilen.
Mükemmel Öðrenci var mýdýr? A) Her anlatýlaný hemen anlayan B) Anlatýlaný unutmayan C) Teoriyi Pratiðe dönüþtüren
Burada ikinci bir kavram karþýmýza çýkýyor. Öðretilmesi gereken konular; Müfredat.
Mükemmel Müfredat var mýdýr?

  1. Her öðretmenin analatabileceði B) Her öðrencinin anlayabileceði. C) o Konuda Gerekenin öðrenmenin tamamýný kapsayan.

Bu arada yine bir çok soru ortaya çýkmaktadýr.

  1. Hangi sýnýfta hangi konular anlatýlmalý


  1. Milli Þuur
  2. Dini Þuur
  3. Teknik Bilgi
  4. Sözel Bilgi

Tüm bunlar yeni sorular getirmekte.
Öðrencilerin A) Zeka B)Çalýþma Gayreti C) Hafýza Seviyesi
Tüm bu sorular ýþýðýnda yeni sorularda ortaya çýkmakta;
Öðrencilerin kaçýný sözel konulara kaçýný teknik konulara yönlendirmeliyiz?
Tüm sorularý cevaplayýp en olabilecek seviyeye getirerek Milli Eðitimimiz oluþmalý.
Eðitmen sorunumuz? Öðretmenlerimizi her yýl yeniden en zor olan eðitim ve öðretmenliðe odaklamalýyýz.
Matematik ve Türkçe
Matematikte en az her okulda derse girmeyen öðrencilerle der saatleri dýþýnda der anlatan hocalarý okullarda görevlendirmeliyiz.
Türkçe: Hafta da en az 3 saat kitap okuma ve grup olarak okuduðunu deðerlendiren yeni dersler eklemeliyiz.
Matematiði ve Türkçesi iyi olan öðrenci, diðer derslerde baþarýlý olacaktýr.