Baþörtüsü bmw nin imajýný bozuyormuþ !
Ralli sporcusu ve televizyon programcýsý Burcu Çetinkaya, geçtiðimiz 17 Aðustos'ta Borusan Otomotiv'e baðlý 'MINI Cooper' markasýyla sponsorluk konusunda prensipte anlaþtý. 'MINI' Marka Yöneticisi Hakan Bayülgen'in, 2012 için teklif ettiði pakete göre sporcuya "100 bin avro ve 2 adet 'MINI Cooper Countryman ALL4' marka otomobilin 1 yýl süreyle kullaným hakký" önerildi. 3 ay sonra hazýrladýðý bir televizyon programýnda, baþörtülü program partneri Merve Sena Kýlýç ile araçlarla test sürüþü yapan Çetinkaya, 21 Aralýk'ta da program arkadaþýyla birlikte Hürriyet'in Kelebek ekine konu oldu. Ýddiaya göre, yayýnlardan sonra genel müdürden 'Dinci imajýn rahatsýz ediyor' þeklinde bir uyarý alan sporcunun sponsorluk talebi de, 'bütçe kýsýntýsý' gerekçe gösterilerek 3 gün sonra geri çevrildi. Yeni Þafak'ýn sorularýný yanýtlayan marka direktörü Hakan Bayülgen ise süreçte yaþananlarý doðruladý ve "Bizim tavrýmýz sadece baþörtüsüyle ilgili deðil. Siyasi amblem olsaydý yine uyarý yapardýk" ifadesini kullandý. Bayülgen, sponsorluk iptalinin de 'bütçe kýsýntýsý' nedeniyle gerçekleþtiðini ileri sürdü.
PRENSiPTE ANLAÞMA YAPILDI
Ünlü bayan rallici Burcu Çetinkaya'nýn 'baþörtüsü' nedeniyle yaþadýðý sýkýntý, iddiaya göre þöyle geliþti: Çetinkaya, Türkiye Ralli Þampiyonasý için sponsorluk arayýþýnda olan Borusan Holding'e teklif sundu. Teklife cevap veren Borusan Holding 'MINI' Marka Yöneticisi Hakan Bayülgen, 17 Aðustos 2011'de gönderdiði cevapta, "2012 sezonu için size sunabileceðim paket þu þekilde: Yarýþ sponsorluðu 100.000 avro, 2 adet MINI Countryman ALL4 aracýn 1 senelik kullaným hakký. Bu þartlara göre yorumlarýnýzý bekliyorum" ifadeleri yer aldý. Prensipte yapýlan anlaþmayý kabul eden Çetinkaya, çalýþmalarýný da bu yönde sürdürdü.
'DiNCi iMAJ' SORUNSALI
Þampiyon rallici Çetinkaya, Borusan Otomobil'e baðlý 'MINI' markasýyla sponsorluk anlaþmasý yaptýktan 3 ay sonra bir TV kanalýnda 'otomobil programý' yapmaya baþladý. Programý 'baþörtülü' partneri Merve Sena Kýlýç ile birlikte hazýrlayan Burcu Çetinkaya, aracýn test sürüþlerini yaparak performans deðerlendirmesi yaptý. Ýkilinin 'MINI Countryman ALL4' marka araçla yaptýðý program ve Hürriyet gazetesinin Kelebek ekinde 'baþörtülü' fotoðraflarla yer almalarý sonrasý Çetinkaya, ilk uyarýsýný aldý. Marka Direktörü Hakan Bayülgen, "Biz basýnda tesettürlü bir bayanla senin Mini'yle çekilmiþ karelerini gördük ve bu da bizim için bir imaj sorunu oluþturdu. Yurtdýþý bunu istemiyor' diyerek sporcuya uyarýda bulundu. Görüþmede, Çetinkaya'nýn 'dinci imajýndan' duyulan rahatsýzlýk dile getirildi.
YAYIN BAÞLADI ANLAÞMA BiTTi
Televizyon programlarý ve 21 Aralýk'ta Hürriyet'in Kelebek ekinde yayýmlanan haber sonrasý 'dinci imaj' uyarýsý alan Çetinkaya'ya, birkaç gün sonra ise sponsorluk anlaþmasýnýn iptal edildiði bildirildi. 24 Aralýk'ta gönderilen mesajda, þirketin 'çok zor zamanlar' geçirdiði belirtilerek, "2012 çok zor bir yýl olacak. Bir önceki yýla kýyasla satýþ bütçesini azaltmak durumundayýz. Bu nedenle 2012 yýlýnda satýþ bütçesinde artýþ olmayacak" ifadeleriyle sponsorluðun gerçekleþmeyeceði belirtildi.
Siyasi amblem olsaydý yine aynýsýný yapardýk
Ýddialara cevap veren 'MINI' Marka Yöneticisi Hakan Bayülgen, Burcu Çetinkaya ile 1 yýllýk sponsorluk karþýlýðý 100 bin avro ve 2 adet otomobilin 1 yýllýk kullanýmý konusunda anlaþtýklarýný doðruladý. Sporcunun yarýþtýðýný da doðrulayan Bayülgen þunlarý söyledi: "Ancak tavrýmýz kesinlikle baþörtüsüne deðildir. Bu markanýn duruþ merkezinin bir yere kaymamasýyla ilgili bir durumdur. Sadece baþörtüsü deðil, siyasi parti olsaydý da tavrýmýz ayný olurdu. Bir parti logosu olsaydý yine ayný þeyi söylerdik. Markanýn herhangi bir siyasi görüþ, parti, logo, dini akým ya da diðer akýmlarla özdeþleþmesi merkezlerle ayný noktada durup durmamasýyla ilgili. Ancak þunu da belirtmeliyim: Sponsorluktan vazgeçilmesinin resmi gerekçesi bu deðil. Biz gerçekten de 2012 bütçesinin kýsýtlanmasý nedeniyle bu anlaþmadan vazgeçtik."
Madem imaj kaybýyýz bize araç satmasýnlar
Burcu Çetinkaya ile birlikte TV'de hazýrladýklarý otomobil programýnýn, ralli yarýþlarý için yapýlan sponsorlukla hiçbir ilgisinin olmadýðýný söyleyen program sunucularýndan Merve Sena Kýlýç, sponsor firmanýn 'imaj' kaygýsýný anlamakta güçlük çektiðini söyledi. "Bu otomotiv grubu, türbanlý kiþiler onlardan araç satýn aldýðýnda imaj kaygýsý duymuyorlar, fakat araçlarýný otomobil programýnda test ettiðimiz zaman böyle bir kaygýyý dile getiriyorlar" diyen Kýlýç, programýn yayýnlanmasýndan sonra bazý arkadaþlarýnýn bu otomobilden almaya karar vermiþ olduklarýný kaydetti. Kýlýç, "Ancak madem baþörtüsü onlar için bir prestij engeli, o halde benim için de bundan sonra bu marka ve bu anlayýþ bir prestij kaybýdýr" diye konuþtu.
BÖYLE BiR ÞEYLE iLK KEZ KARÞILAÞTIM
Ekim ayýndan itibaren TV 24'te Burcu Çetinkaya ile birlikte 'Otomobil Sevdasý' adlý programý yaptýðýný söyleyen Yeni Þafak gazetesi 'Pazar' eki muhabiri Merve Sena Kýlýç, "Þu ana kadar onlarca aracýn test sürüþünü birlikte gerçekleþtirdik. Ancak ilk kez böyle bir þeyle karþýlaþtýk. Her ne kadar þirket resmi olarak 'bütçe kýsýntýsý' gerekçesini gösterse de benim baþörtüm yüzünden ralli pilotu arkadaþým sponsorluðundan oldu" ifadelerini kullandý.
Rallide bir ilk
2007, 2008 ve 2009 Ralli Bayanlar kategorisinde Türkiye Þampiyonluðu yanýsýra çok sayýda derecenin sahibi olan Burcu Çetinkaya, Ýstanbul Mahalli Ralli Þampiyonasý Bayanlar, 2006 Türkiye Ralli Þampiyonasý Bayanlar Þampiyonluðunun da sahibi. 2007'de de Türkiye Ralli Þampiyonasý Bayanlar Þampiyonu olan Çetinkaya, 2008'de ise ayný kupayý bir kez daha kaldýrdý. Þimdiye dek 9 büyük markayla çeþitli dönemlerde sponsorluk anlaþmasý yaptýðýný belirten yetenekli sporcu, böyle bir sorunla ilk kez karþý karþýya geldiðini belirtiyor.
ajanslar/yeniþafak