Ýnternette ve TV'de son zamanlarda yaygýnlaþan ve ''kontör ve altýn hediye edileceði'' vaadinde bulunan reklamlardaki servislere üye olan cep telefonu kullanýcýlarýnýn, çok miktarda kontör kaybederek maðdur olduðu bildirildi. AA muhabirinin derlediði bilgiye göre, özellikle internette ve TV'de yayýmlanan ve ''herkese çekiliþsiz kurasýz 100 kontör'', ''garanti kontör, þans yok, kura yok'', ''soruyu bilen herkese 100 kontör hediye'' gibi sloganlarla yayýnlanan reklamlar maðduriyete neden oluyor.
Ýnternette kullanýcýdan cep telefonu numarasýný, TV'de yayýnlanan reklamlarda ise bir numaraya ''ABONE'' yazýp SMS gönderilmesini isteyen reklamlar sonucunda üye olunan servisle, kullanýcýya sýnýrsýz logo, zil sesi ya da duvar kaðýdý indirme hakký tanýnýyor.
Ancak, TV'deki reklamlarda ekranýn altýndan okunamayacak kadar hýzlýca geçen, internetteki reklamlarda ise küçük puntolarla dikkat çekmeyecek þekilde yazýlan açýklamalara göre, hediye kontörleri almak için her hafta 50 kontör karþýlýðý servise 2 ay üye olmak, yani 800 kontör harcamak gerektiði belirtiliyor.
Çoðu reklamda söz konusu servisin nasýl iptal edileceði dahi belirtilmezken, hediye edileceði vadedilen kontör miktarýnýn birkaç katý üzerinde kontör kaybederek maðdur olan kullanýcý sayýsý ise günden güne artýyor.
TÜKETÝCÝLER BÝRLÝÐÝ TEPKÝLÝ
Tüketiciler Birliði Baþkaný Nazým Kaya, AA muhabirine yaptýðý açýklamada, özellikle son 1 ayda kontör hediye edileceði vadedilen reklamlardaki servisler nedeniyle maðdur olan 300'ün üzerinde tüketicinin kendilerine baþvuruda bulunduðunu kaydetti.
GSM operatörlerinin durumun farkýnda olmalarýna raðmen, ''kendi servisleri olmadýðý ve tüketicilerin kendi istekleriyle abone olduklarý'' gerekçesiyle herhangi bir önlem almayarak, ''topu taca attýklarýný'' ileri süren Kaya, þöyle devam etti:
''Ýnsanlar ciddi þekilde sarsýlýyor ve nereye baþvuracaklarýný bilemiyor. Telekomünikasyon Kurumu yanýltýcý reklamlarla ilgili önlem almalý ve tüketicilerin maðdur olmasýný engellemelidir. Kurum bir açýklama yapýp 'bu tür reklamlar nedeniyle maðdur olanlar þuraya baþvursun' dese dahi vatandaþý kandýrmak isteyenler için caydýrýcý olur'' dedi.
Kaya, söz konusu servisler nedeniyle maðdur olanlarýn ise Telekomünikasyon Kurumuna telefonla baþvuruda bulunmalarý gerektiðini ifade ederek, ''Vatandaþý kandýran söz konusu reklamlarý yayýnlayan þirketlerin üzerine gideceðiz ve kanuni olarak gerekeni yapacaðýz. Çünkü bu yolla haksýz þekilde kazanç saðlýyorlar'' diye konuþtu
kaynak http://www.haber7.com/haber/20081108...e-kanmayin.php