Belkýs/Zeugma, LightWave ile hayat buldu...
LightWave'in kullanýldýðý çalýþmalardan bir taneside Ýstanbul Üniversitesi tarafýndan gerçekleþtirilmiþ olan bir belgesel niteliðindeki 3D Belkýs/Zeugma çalýþmasýdýr. ÝÜ.ÝF. RTS Bölümünden Onur Akyol ve Remziye Köse'nin yönetmenliðini gerçekleþtirdikleri çalýþmada, modelleme ve animasyon, Endüstriyel tasarýmcý ve Animatör Mehmet Naci Dedeal tarafýndan LightWave 6'da gerçekleþtirilmiþtir. Bu bölümde, çalýþma hakkýnda ayrýntýlý bilgi bulabilirsiniz.
Belkýs/Zeugma hakkýnda kýsa bilgi...
Belkýs/Zeugma Gaziantep e baðlý Nizip ilçesinde Fýrat'ýn batý kýyýsýnda yer alýr. 20,000 dönümlük bir alaný kaplayan Belkýs/Zeugma' nýn büyük bir bölümü bugün toprak altýndadýr. Helenistik çaðda yaþayan kentin 3d modeli, yapýlan kazýlarýn bu günkü aþamasý sonucu kentin bize mimari açýdan tüm verileri saðlamamýþ olmasýndan dolayý dönemin mimarisi ve yaþam biçimi göz önüne alýnarak fikir vermesi amacýyla hazýrlanmýþtýr. Tam anlamýyla gerçek verileri içermemektedir.
3D Modelleme nasýl gerçekleþtirildi ?
Modelleme tümüyle LightWave 6 Modeler ile hazýrlandý ve yine LightWave'in Layout modülüyle canlandýrýldý. Sahile yakýn olan villalar ve tepedeki kale odalarý ile tasarlanýrken diðer villalar kütle olarak hazýrlandý. Tümü 69,324 polygon' dan oluþan model Bu günün coðrafi yapýsýndan geriye doðru planlanarak dönemindeki olasý arazi koþullarý düþünülerek hazýrlanan yükseltiler üzerine oturtuldu. Fýrat üzerinde aralarýnda birer günlük mesafeler olan bir çok askeri ileri karakol kenti konumunda olan þehir en üstte tapýnak, aþaðýya doðru askeri bloklar ( garnizonlar eðitim binalarý ) Açýk tiyatro mekaný, lojmanlar ve kýyýdaki büyük villalardan oluþan yapýlardan oluþmaktadýr. Bina çevrelerinde olan yer mozaikleri bu gün bulunduklarý yerlere göre modellendi ve iki yana çýkýþlarý olan surlarla çevrildi.
Binalar blok olarak tasarlanýp ektrude ve boolean özellikleri kullanýlarak oluþturuldu. Birbirlerine benzer olmalarýna raðmen ayný binadan çoðaltma yöntemi olasý hatalarý engellemek amacýyla tercih edilmedi ve hepsi ayrý olarak tasarlanýp toplam 216 obje arþivlendi.
Canlandýrma (Animasyon) ve render iþlemleri
Canlandýrma belgeselin genel olarak içerdiði belirli bir senaryo üzerine kurulmadý. Mimari bloklarý göstermek ve detay hatalarýndan kurtulmak için sadece kamera hareketlerine dayanan ve obje canlandýrmalarýný içermeyen hareketlendirme 4500 karede tamamlandý.
Belgeselin sunumundaki aciliyet nedeniyle hýzlý boyama tekniði ile sonuçlandýrýldýðý için, binalarýn yüzey kaplamalarý ve diðer þehir mobilyalarý detaylý olarak sunuma aktarýlamadý.
Tipik bir askeri kent olan ve önemli bir kýsmý bu gün baraj sularý altýnda kalan Belkýs/Zeugma kenti, dönemine kýyasla sýra dýþý resimlemelerle hazýrlanmýþ olan yer ve duvar mozaiklerine sahiptir.
Son Söz
LightWave 3D ile gerçekleþtirilmiþ 3D çalýþmalar ülkemizde de büyük bir hýzla artmaktadýr. Daha ayrýntýlý bilgiyi ilerleyen haftalarda hem sitemizden, hem de direkt olarak AGF'ye ulaþarak elde edebilirsiniz. Bu yazýnýn size ulaþmasýnda katkýlarýndan dolayý Sayýn Mehmet Naci Dedeal'a teþekkürler ederiz..
www.agf.com.tr 'den alýntýdýr.![]()