Gaziantep ve Þanlýurfa´yý birbirine baðlayan, sýklýkla trafik kazalarýnýn yaþanmasý nedeniyle halkýn "ölüm yolu" adýný verdiði kara yolunda, duble yol çalýþmalarý aralýksýz sürüyor.
Türkiye´nin batýsýný doðuya kavuþturan D-400 kara yolunun Güneydoðu Anadolu Bölgesi etabýnda bulunan ve sýk sýk yaþanan trafik kazalarý nedeniyle "ölüm yolu" olarak anýlan Gaziantep-Þanlýurfa arasý, geniþletilerek duble yol haline getirilmesi için *ekipler yoðun þekilde mesai yapýyor.
NRT muhabirinin derlediði bilgiye göre, Ege sahilindeki Muðla´nýn Datça ilçesinden baþlayýp Hakkari´nin Yüksekova ilçesine kadar uzanan D-400 kara yolu, 2 bin kilometreden daha fazla uzunluðuyla Türkiye´nin batýsý ve doðusundaki onlarca kenti birbirine baðlýyor.
Yapýlan yatýrýmlarla büyük bölümü duble yol haline getirilen D-400 kara yolunun Gaziantep kent merkezi ile Þanlýurfa´nýn Birecik ilçesi arasýndaki yaklaþýk 65 kilometrelik mesafesi ise gidiþ-geliþli haliyle, bölge halkýný uzun yýllardýr üzüyor. Ölümlü ve yaralanmalý çok sayýda kazanýn yaþanmasý nedeniyle bölge halkýnýn "ölüm yolu" olarak adlandýrdýðý kara yolu için bir baþlatýlan duble yol çalýþmasý, aralýksýz sürüyor.
Gaziantep-Nizip arasýnda geniþletme çalýþmalarý tamamlanan yolda bir taraftan asfalt dökümüne yapýlýrken bir yandan ise zemin yapýlýyor. Asfalt çalýþmalarýnýn ardýndan duble yol haline gelecek "ölüm yolu"nun Gaziantep-Nizip bölümünün yýl sonu, Nizip-Birecik arasýnýn ise 2021 itibariyle tamamlanmasý planlanýyor.