Abdestli bulunmanýn fazileti çoktur. Hadis-i þeriflerde buyuruldu ki: (Abdestli bulunan oruç tutan gibidir.) [Deylemi]
(Güzelce alýnan abdest, imanýn yarýsýdýr.) [Ýbni Hibban]
(Abdest alanýn, aðaçtan yapraklarýn döküldüðü gibi günahlarý dökülür.) [Taberani]
(Can alýcý melek gelince, abdestli olan, þehidlik mertebesine kavuþur.) [Taberani]
(Bir mümin, abdest için yüzünü yýkayýnca, gözü ile iþlediði günahlarýn hepsi su ile birlikte dökülür. Ellerini yýkayýnca, elleriyle iþlediði günahlar, suyun son damlasý ile dökülür. Ayaklarýný yýkayýnca, ayaklarý ile iþlediði günahlar, su ile dökülür. Böylece bütün [küçük] günahlardan temizlenmiþ olur.) [Müslim]
(Abdest için yüzünü yýkayýnca günahlarýn kirpiklerinden dökülür. Ellerini yýkayýnca el týrnaklarýndan, baþýný meshedince baþýndan, ayaklarýný yýkayýnca ayak týrnaklarýndan günahlarýn dökülür. Namazýn sevabý yanýna kalýr.) [Ramuz]
[Abdest alanýn bütün küçük günahlarý affolur. Büyük günahlarý, insan ve hayvan haklarý kendisine veya varislerine ödenmedikçe günahlarý affedilmez. Nafile ibadetin sevabýna kavuþabilmek için imanda ve farzlarda kusurlu olmamak, haramlardan kaçýp günahlara tevbe etmek ve o iþi ibadet olarak yapmaya niyet etmek þarttýr.] (Ý.Ahlaký)
Namaz kýldýktan sonra tekrar abdest almak sevabdýr. Hadis-i þeriflerde buyuruldu ki: (Abdestli iken abdest alana on sevab verilir.) [Ýbni Mace] (Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur.) [Ý.Gazali] (Meþakkat olmasaydý, her namaz için abdest almayý emrederdim.) [Ý.Gazali] (Abdestini tazeliyenin, imaný tazelenmiþ [parlamýþ] olur.) [Ý.Gazali] (Allahü teala buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa etmiþ olur. Abdest alýp da, iki rekat namaz kýlmayan da bana cefa etmiþ olur. Ýki rekat namaz kýlýp da benden bir ihtiyacýný istemezse yine bana cefa etmiþ olur. Abdest alýp, iki rekat namaz kýldýktan sonra dua edenin duasýný kabul etmezsem ben de ona cefa etmiþ olurum. Halbuki ben cefa etmem.) [Þira] (Abdestini güzelce aldýktan sonra "Eþhedü en la ilahe illallahü vahdehü la þerikeleh ve eþhedü enne Muhammeden abdühü ve Resulühü" diyene Cennetin sekiz kapýsý açýlýr, istediðinden içeri girer.) [Nesai] (Abdest alýnan suyun artanýndan içmek 70 türlü derde devadýr. Bunun en aþaðýsý hem [sýkýntý, keder]dir.) [Deylemi] (Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyanýn elli yýllýk günahý affolur.) [Halebi] (Abdestten sonra "Kadir" suresini okuyan sýddiklardan, 2 defa okuyan þehidlerden yazýlýr. 3 defa okuyan, peygamberlerle haþrolur.) [Deylemi] (Abdest alýp, iki rekat namaz kýlan, Cennete girmeye layýk olur.) [Halebi] (Abdest alýp, 2 rekat namaz kýlanýn günahlarý affolur.) (Güzelce abdest alanýn, iki namaz [kýlacaðý namaz ile gelecek namaz vakti] arasýndaki günahlarýnýn hepsi affolur.) [Buhari] (Abdestten sonra, on defa salevat-ý þerife getirenin gamý gider, duasý kabul olur.) [Ey Oðul Ýlmihali] (Ancak [kamil] mümin, devamlý abdestli durabilir.) [Ýbni Mace]
Abdestli olmaya devam edene, Allahü teala þunlarý ihsan eder: 1-Melekler onun yanýndan ayrýlmaz.
2-Devamlý sevab yazarlar.
3-Bütün azalarý tesbih eder.
4-Uyuyunca melekler, insan ve cin þerrinden korur.
5-Sekerat-ý mevti kolaylaþýr.
6-Abdestli iken Allahü tealanýn emanýnda olur.
7-Ýftitah tekbirini kaçýrmaz.
Allahü teala, Hz. Musaya buyurdu ki: (Ya Musa sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde bul!) [Þira]
Evliya-i kiram, her zaman abdestli durabilmek için, az yiyip az içerlerdi. Ýmam-ý Malik hazretleri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi sorulunca, (Allahýn huzurunda sýk sýk helaya gidip gelmekten utanýyorum.) buyurdu. (Envar-ül-Kudsiyye) Yataða abdestli girmenin fazileti de büyüktür.
Hadis-i þeriflerde buyuruldu ki:
(Kim, yataða abdestli yatarsa, o gece bir melek sabaha kadar "Ya Rabbi bu kulunu affet!" diye dua eder.) [Hakim] (Abdestli yatýp Allahý anarak uyuyan, uyanana kadar namazda sayýlýr. Bir melek onun için ibadet eder. Uyandýðý zaman yine Allahý anarsa, o melek, bu kulun affý için Allaha dua eder.) [Ýbni Hibban]
(Abdestli yatan, gece ibadet eden, gündüz oruç tutan gibidir.) [Deylemi] (Abdestli yatan, gece vefat ederse þehid olur.) [Ýbni Sünni]