Gaziantep-Þanlýurafa devlet karayolunun duble yol projesi birkaç bölgede hayata geçirildi.TEM Oto yolunun bu iki þehir arasýnda baðlantýyý saðlamasý nedeni ile ülkemizde diðer bölgelerdeki duble yol çalýþmalarýna göre daha yavaþ ilerleyen Gaziantep-Þanlýurfa devlet karayolunun duble yola dönüþtürülme çalýþmasý Þanlýurfa-Suruç kýsmýnýn 30 km’lik kýsmýnda hayata geçirildi.Bu proje kapsamýnda Nizip þehir giriþindeki 6 km’lik duble yol çalýþmasý da tamamlandý.Proje aþamasýnda olan Nizip-Gaziantep duble yolunun hayata geçirilmesi de yakýn bir zamanda gerçekleþecek.
Yýllardýr il olma ile ilgili gündem oluþturan Nizip ilçesi artýk Gaziantep’in metropol ilçesi olmayý kabullenmiþ görünüyor.Daha önceki yazýlarýmýzda Gaziantep-Nizip devlet demiryolunun ýslah edilmesi ve bu kýsýmda banliyo hatlarýnýn hayata geçirilmesi ile ilgili bazý önerilerde bulunmuþtuk.Gerçekten de duble yolun inþaatý böyle bir hattýn yapýmý ile ilgili önemli detaylarý bizlere sunuyor.Nizip-Gaziantep TCDD yolunun ýslah edilmesi demiryolu açýsýndan çok önemli bir geliþmedir.Bu hattýn mevcut konumu kendi güzergahý açýsýndan ticari amaçlý olmasý daha uygun gözüküyor.Nizip-Gaziantep devlet karayolu kýsmýnýn duble yola dönüþtürülme projesinde yolun orta refüjlerinin Tramvay hattý veya banliyo hatlarýna uygun bir þekilde tasarlanmasýnda fayda olacaðýný düþüniyorum.Yani ilk etapta belki hemen demiryolu yapýlmaz ama ileriye dönük olarak bu hattýn raylý sistemlere uygun projelendirilmesi çok anlamlý bir yatýrým olacaktýr.
Birecik-Nizip-Gaziantep devlet karayolu kýsmý çok önemli bir yolcu potansiyeline sahiptir.Bu yol güzergahýnda pek fazla kurp(viraj) olmamasýna raðmen ülkemizdeki karayollarý arasýnda trafik kazalarý açýsýndan sicili bozuk bir yoldur.Duble yolun inþasý bu kazalarý önemli ölçüde azaltacaktýr.Raylý sistem hattýnýn yapýmý ise bölge insanýmýza çok daha modern bir yolculuk sunacaktýr.