Merkezi Hastane Randevu Sistemi devreye girmiþtir.Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)
Bilindiði üzere, Saðlýk Bakanlýðý Türkiye’de daha etkin ve verimli bir þekilde saðlýk hizmetlerine ulaþýlmasý amacý ile Saðlýkta Dönüþüm Projesi’ni yürürlüðe koymuþ ve bu program kapsamýndaki çalýþmalarý büyük ölçüde gerçekleþtirmiþtir. Bu programýn en önemli çalýþmalarýndan biride Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS).
MHRS nedir?
MHRS; vatandaþlarýn Saðlýk Bakanlýðýna baðlý 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Aðýz ve Diþ Saðlýðý Merkezleri için 182 MHRS Çaðrý Merkezini arayarak canlý operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadýr.
MHRS’nin amaçlarý nelerdir?
• Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanmasý (iþ gücü ve teçhizat kullanýmýnýn etkin ve verimli planlanmasý) yapýlarak vatandaþ/hasta memnuniyetinin artýrýlmasý, hastanelerde kuyruklarýn azaltýlmasý. —
• Hastanelerde kaynak kullanýmýnýn ve daðýtýmýnýn ölçülmesi (iþ gücü, makine ve teçhizat kullanýmýnýn etkin ve verimli uygulanmasý)suretiyle; saðlýk hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artýrýlmasý. —
MHRS Pilot Uygulamasý
- MHRS verileriyle, saðlýk politikalarý geliþtirilmesine yardýmcý olunmasý.
MHRS; pilot uygulama kapsamýnda Erzurum ve Kayseri illerinde uygulanmaya baþlamýþtýr. Pilot uygulama boyunca gözlem yapýlacak ve ardýndan tüm Türkiye’ye yaygýnlaþtýrma süreci baþlayacaktýr.
Randevu nasýl alýnýr?
Randevu nasýl iptal edilir?
- Ev, iþ, ankesör ve cep telefonlarýndan 182 numaralý Saðlýk Bakanlýðý MHRS Çaðrý Merkezi aranýr.
- 182 numaralý telefonu arayan vatandaþ tarafýndan çaðrýyý karþýlayan asistana (canlý operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaþýn T.C. Kimlik Numarasý verilir. Asistan vatandaþ bilgilerini doðrular.
- Vatandaþ Erzurum veya Kayseri illerinden randevu talebinde bulunduðu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azýndan hangi polikliniðe gideceðini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaþa iletir.
- Vatandaþ seçimini yaparak randevusunu alýr.
NOT:VATANDAÞ KENDÝSÝNE VERÝLENEN RANDEVU ZAMANINDAN 30 DAKÝKA ÖNCE ÝLGÝLÝ HASTANENÝN MHRS HASTA KABUL BÖLÜMÜNE BAÞVURUR
- Ev, iþ, ankesör ve cep telefonlarýndan 182 numaralý Saðlýk Bakanlýðý MHRS Çaðrý Merkezi aranýr. Bu arama randevu zamanýndan önce yapýlmalýdýr.
- 182 numaralý telefonu arayan vatandaþ tarafýndan çaðrýyý karþýlayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaþýn T.C. Kimlik Numarasý verilir. Asistan vatandaþ bilgilerini doðrular.
- Vatandaþ iptalini istediði randevusunun, tarih ve zamanýný asistana iletir. Asistan tarafýndan ilgili randevu iptal edilir.