çok güzel muhteþem 103 motorlar
Bu mobiletmi
T.C VATANDAÞI, NE MUTLU TÜRKÜM DÝYENE
Þükrü anladým da, bu motorun teknik bilgileri yokmu.
T.C VATANDAÞI, NE MUTLU TÜRKÜM DÝYENE
Motosiklet, iki tekerlekli, bisiklet benzeri, içten yanmalý motora sahip bir ya da iki kiþilik ulaþým aracýdýr, ve dünyada þu an en çok kullanýlan araçlardan birisidir…
Tarihteki ilk motosiklet
![]()
Ýlk örnekleri bisikletlere motor takma giriþimleriyle ortaya çýkmýþtýr. 1869 yýlýnda ABD Massachusetts’li Sylvester Roper buhar gücüyle çalýþan motosiklet benzeri bir taþýtý geliþtirmeye çalýþmýþtýr. 1893 yýlýnda Felix Millet beþ silindirli bir motoru bir bisikletin ön tekerleðine takarak bugünkü motosiklete oldukça benzeyen bir taþýt gerçekleþtirmiþtir.
Baþarýlý ilk iki tekerlekli motorlu taþýt tasarýmýný Fransýz mucitler Michael ve Eugene Werner gerçekleþtirmiþtir. Werner kardeþler aracýn motorunu, kadronun altýna iki teker arasýna yerleþtirdiler. O tarihten sonra motosiklet tasarýmlarýnda motor hep ayný yerde kalmýþtýr. Üretilen motosikletlerde tip ayrýmýndan çok kullanýcýlarýn tercihleri öne çýkmaktadýr. Örneðin hem gezi hem de spor motosikletlerinin özelliklerini tek motosiklette barýndýrma çabasý sonucu üretilen gezi-spor motosikletleri çok fazla motor sever tarafýndan tercih edilmektedir. Tabiki bu motosiklette gezi motosikletinin sürüþ rahatlýðý olmamasýnýn yanýnda bir spor motosikletteki hýz da beklenmemelidir. Sonuç olarak gezi motorsikletinden daha iyi performansa sahip olup spor motorsikletinden daha iyi sürüþ rahatlýðý sunan bir motosiklettir.
Motosiklet Tipleri:
Scooter
Off-Road motosiklet
Mobilet
Touring motosikleti
Chopper motosiklet
Spor motosiklet
Enduro motosiklet
Kruvazör motosiklet
Motosiklet markalarý
Honda
Yamaha
Suzuki
Kawasaki
Harley-Davidson
BMW
Vespa
Piaggio
Peugeot
Gilera
Ducati
Aprilia
Hyosung
Kymco
Regal Raptor
Keeway
kanuni
Kubamotor
Ural
Türkiye'de üretilen motosiklet markalarý
Soysal Group Asya Motor
Kanuni
Ramzey
Motosikletlerin Üretimi
Kullanýlmakta olan modern motosikletler aþaðýdaki parçalarýn standart üretimi ile yapýlmaktadýr.
Þasi
Bir motosikletin þasisi alüminyum ya da çelik desteklerin kaynak yardýmý ile birleþtirilmesi sonucu üretilir ve motorun ana iskeletini oluþturur. Bazý özel üretim motosikletlerde Karbon-Fiber ve Titanyum kullanýlýr ki bu þekilde üretilmiþ bir motosikletin maliyeti oldukça yüksektir. Motosikleti taþýyan ve dengesini saðlayan þasidir ve saðlamlýðý önemlidir profesyonel motosikletlerin þasileri milimetrik hesaplarla dengelenir...
Ön Çatal (Direksiyon)
Motosikletlerde ön tekerin takýldýðý ve sürücünün motosikleti kontrol edebilmesi için grekli olan motosiklet direksiyonunun eklendiði parçadýr.
Þu ana kadar üretilmiþ hemen hemen tüm motosikletler benzinle çalýþan içten yanmalý motorlar yardýmý ile çalýþmatadýr. Ancak bazý küçük Scooter tipi modeller elektrik motoru ile de çalýþmaktadýr.
Transmisyon (Vites)
Modern motosikletlerde genellikle beþ ya da altý ileri vites bulunur. Yalnýzca bazý özel motosikletlerde (Honda Goldwing ve bmw k 1200 lt modeli) geri vites sistemi de kullanýlmaktadýr.
Direksiyon
Genellikle birbirine kaynak yardýmý ile eklenmiþ çelik ve alüminyum parçalardan oluþur. Bazý motosikletlerde direksiyonlar kaynak yapýlmaksýzýn tek parça halinde de üretilmektedir.
Tekerlekler
Motosikletin en önemli bölümlerinden biridir. Çünkü motosikletin hareket yeteneði ve hýzý tekerleklerin temas ettiði yüzeyin fiziksel yapýsýndan fazlasýyla etkilenir. Dolayýsýyla tekerleklerin üretimi artýk neredeyse bir bilim dalý haline gelmiþtir.
Frenler
Motosikletlerde birbirinden baðýmsýz iki çeþit fren sistemi bulunur. Bunlar ön ve arka fren sistemleridir. Bazý modellerde bu iki sistem birbiriyle etkileþimli olarak dizayn edilmiþtir. Ön fren arka frene göre daha güçlü ve etkilidir.
Süspansiyonlar
Modern dizayn motosikletlerde ön ve arka süspansiyonlar olmak üzere iki tip süspansiyon sistemi vardýr ve bunlar doðrudan þasiye baðlýdýr.
Aygýtlar
Özel arazi motosikletleri hariç hemen hemen tüm motosikletlerde hýz göstergesi odometre (yol göstergesi) ve takometre standarttýr. yað göstergesi ve benzin göstergeleride gunumuz modellerinde mevcuttur...
alýntýdýr...
__________________
müslüm ammi bu 103 leri nizipte yapýyorlarr ince gayýþ felan takýyorlar normal de fabrika çýkýþý 60 km hýza ulaþýyorsa bunlar 150 km hýza ulaþýyorr
GAZÝKENT ÜNÝVERSÝTESÝ
SÝYASET BÝLÝMÝ VE ULUSLAR ARASI ÝLÝÞKÝLER
Þükrü bilgiler çok güzel emek vermiþsin saðolasýn, birde bu 103 lerin teknik bilgilerini bulabilirmisin, þahine göre 103 ler mobiletin modife edilmiþ hali , yanlýþ anlamadýysam.
T.C VATANDAÞI, NE MUTLU TÜRKÜM DÝYENE
Bu motorlarla nizipli gençler modifiye ederek yarýþ yapýyorlar.
ben çok aþýðým bu motorlara hele bir düzdür 103 ü çok süper bir görüntüsü var
Artýk geldiðimde bir 103 e bindirirsiniz beni.
T.C VATANDAÞI, NE MUTLU TÜRKÜM DÝYENE
ya abiler bunlara 4 tane silindir takýyolar.. hatta bir sitede görmüþtüm
ÖLÜRSE TEN ÖLÜR CANLA ÖLESÝ DEÐÝL....
Gençliðimizde az binmedik. Zehir gibi moterdir.