Güneydoðu Anadolu Projesi’nin kilit noktalarýndan Gaziantep-Þanlýurfa Otoyolu, tamamlandý; Güneydoðu Anadolu Projesi (GAP) ile Tarsus Pozantý ve Habur Sýnýr Kapýsý'ný birbirine baðlayacak otoyol, Birecik yakýnlarýnda Fýrat Nehri üzerindeki köprünün tamamlanamamasý sebebiyle hizmete açýlamamýþtý. Yapýlan çalýþmalarla birlikte Otoyolun Fýrat Nehri üzerinde bulunan Fýrat Viyadük’ü dahil tüm eksiklikler tamamlandý. Gaziantep – Þanlýurfa Otoyolunun Birecik bölümünün Baþbakan Recep Tayip Erdoðan tarafýndan 1 Mart 2009 Pazar günü açýlmasý bekleniyor. Baþbakan Erdoðan tarafýndan açýlmasý beklenen yolu ve bugüne kadar hiçbir otoyol viyadük’ünde kullanýlmayan sadece Fýrat Viyadük’ünde kullanýlan ‘fore kazýk' yönteminde burgulu bir sistem etrafýnda çelik bir kaplama kullanýlan viyadük’ün uzunluðu bin 197 metre. Yüksekliði ise 16 metre 83 santimetre olan köprünün tamamlanmasýyla birlikte otoyoldaki çalýþma tamamlanmýþ oldu. 30 milyon dolar harcanarak tamamlanan köprü doðu ve batýyý birbirine baðlýyor. Otoban, nehrin iki tarafýnda Nizip baðlantý yolu ve Birecik-Halfeti baðlantý yolu ile devlet karayoluna baðlanacak. GAP’ýn ürünlerini dünyaya ulaþtýracak Tarsus-Pozantý ve Habur Sýnýr Kapýsý'ný birbirine baðlayacak otoyol, GAP'taki önemli projelerden biri. Yol, Tarsus ayrýmýndan baþlayýp Þanlýurfa'ya kadar devam ediyor. Yolun toplam uzunluðu baðlantý yollarla birlikte 495 kilometre. Yol yapýmý için bugüne kadar 2 milyar 400 milyon dolar harcandý. Otobanýn Tarsus-Adana-Toprakkale-Gaziantep (TAG) bölümü 316 kilometre. Bu bölüm için bugüne kadar 2 milyar 30 milyon dolar harcandý.



Devamý Ýçin Týklayýnýz...