Bundan yaklaþýk 10 yýl önce Kazakistanda kalabalýk bir pazar yerinde çok süslü bir týr içerisinden halka 50 þer gr'lýk paketlerde fýstýk daðýtýyorlardý öyle bir izdiham yaþandý ki belki 20 dk'da hiç fýstk kalmadý, o zamana kadar o halk fýstýðý bilmiyordu, hiç yememiþti... þimdi Amerikanýn fýstýk ihracatýnda o ülke önemli bir yer teþkil ediyor. (önce bedava daðýt, alýþtýr sonra ihracat yap)
Ýþi bilen üreticiler hiç bir zaman fýstýk fiyatlarýnýn anormal yksek olmasýný istemezler, zaman zaman bu hadise yaþanmýþtýr, kýsa vadede belki herkezin yüzü güler ama sonra uzun bir süre satýþlarda durgunluk yaþanýr bu durgunlukta kýsa vadeli karlarý silip götürür...
Ýþte amerikanýn stratejisi de buna benzer bir baþka örnek... toplamda belki 500 ton fýstýðý promosyon olarak kullanýrsýnýz ama bir kaç yýl snra o bölgede binlerce ton talep oluþur. Bu iþin yolu da birlik olmaktan ve elini taþýn altýna koymaktan geçer, her üreticiden 1 ila 25 kilo arasý fýstýk alýnsa (çiftçilerin üretim miktarýna göre mesela binde 2 gibi bir rakam) diðer masraflarýda iþletmeler ve tüccarlar paylaþsa ortaya korkunç bir bütçe çýkar, bu bütçe ile istediðin tanýtýmý ve promosyonu yapar antepfýstýðýný fýstýk gibi tanýtýrsýn.
Ýslam'ý kurtarmayý býrakýn, Ýslam'la kurtulmaya bakýn.