![]()
Güneydoðu Anadolu Projesi’nin kilit noktalarýndan Gaziantep-Þanlýurfa Otoyolu, tamamlandý; Güneydoðu Anadolu Projesi (GAP) ile Tarsus Pozantý ve Habur Sýnýr Kapýsý'ný birbirine baðlayacak otoyol, Birecik yakýnlarýnda Fýrat Nehri üzerindeki köprünün tamamlanamamasý sebebiyle hizmete açýlamamýþtý. Otoyolun Fýrat Nehri üzerinde bulunan Fýrat Viyadüðü dahil tüm eksiklikler tamamlandý. NRT Ekibi 15 Þubat 20 Þubat tarihi arasýnda Baþbakan Recep Tayip Erdoðan,tarafýndan açýlmasý beklenen yolu ve bugüne kadar hiçbir otoyol viyadüðünde kullanýlmayan sadece Fýrat Viyadüðünde kullanýlan ‘fore kazýk' yönteminde burgulu bir sistem etrafýnda çelik bir kaplama kullanýlan viyadüðü sizler için görüntüledi. Uzunluðu bin 197 metre, yüksekliði 16 metre 83 santimetre olan köprünün, tamamlanmasýyla otoyoldaki çalýþma tamamlanmýþ oldu. 30 milyon dolar harcanarak tamamlanan köprünün doðu ve batýyý birbirine baðlýyor... Otoban, nehrin iki tarafýnda Nizip baðlantý yolu ve Birecik-Halfeti baðlantý yolu ile devlet karayoluna baðlanacak. GAP’ýn ürünlerini dünyaya ulaþtýracak Tarsus-Pozantý ve Habur Sýnýr Kapýsý'ný birbirine baðlayacak otoyol, GAP'taki önemli projelerden biri. Yol, Tarsus ayrýmýndan baþlayýp Þanlýurfa'ya kadar devam ediyor. Yolun toplam uzunluðu baðlantý yollarla birlikte 495 kilometre. Yol yapýmý için bugüne kadar 2 milyar 400 milyon dolar harcandý. Otobanýn Tarsus-Adana-Toprakkale-Gaziantep (TAG) bölümü 316 kilometre. Bu bölüm için bugüne kadar 2 milyar 30 milyon dolar harcandý.
Devamý Ýçin Týklayýnýz...