Nizip Ticaret Odasý'nýn çalýþkan, baþarýlý baþkaný Mehmet Özyurt bu konuda çarpýcý açýklamalarda bulundu.
Yýllardýr Nizip Denge Gazetesi'nin gündeme getirdiði Nizip'in en büyük sorunu olan otoban yolunun Nizip'in batý yönüne otoban çýkýþýný gündeme getirmiþ, bu konuda sýk sýk ilgilileri ve yetkilileri uyarmýþtý. Bu sorunu þimdi Nizipli iþadamlarýda yüksek sesle dile getirmeye baþladý.
Antep fýstýðý zeytin üzerine kurulu tarýmsal endüstrisi, Zeugma Antik Kenti, Rumkale gibi turizm deðerleri ile öne çýkan Nizip ulaþým sorunlarýna çözüm arýyor. Gaziantep-Nizip otoban çýkýþýnýn ilçenin doðu yönüne kurulmasýný eleþtiren Nizip iþ çevreleri, Nizip Organize Sanayi Bölgesi(OSB) ve küçük sanayi sitesi gibi ilçe ekonomisinin kalbi olan bölgelerin geliþimi açýsýndan batý yönüne de mutlaka bir otoban çýkýþý verilmesini istiyor. Ýþ çevreleri Zeugma Antik Kentinin Nizip ekonomisine katkýsýnýn artmasý içinde konaklama alanlarý yapýlmasý ve yol güzergahýnýn iyileþtirlmesini vurguluyor.
Nizip Ticaret Odasý Yönetim Kurulu Baþkaný Mehmet Özyurt ekonomisi tarým ve tarýma dayalý, sanayi ye dayalý olan Nizip'te en önemli tarýmsal ürünlerin Antep fýstýðý ve zeytin olduðunu belirterek "Ýlçemizde 4 milyon zeytin 6,5 milyonda Antep fýstýðý aðacý var. Zeytinyaðýnda Türkiye üretiminin % 9'unu, Antep fýstýðýnýn ise % 30'unu karþýlýyoruz" dedi. Bölgenin sanayileþmesinde önemli bir misyonu olan Nizip'in ulaþým sorunlarý olduðunu kaydeden Özyurt þöyle devam etti;"Ýlçenin geliþimi açýsýnda Gaziante-Nizip otoban yolunun Nizip çýkýþý batý tarafýndan da saðlanmalýdýr. Çünkü otoban çýkýþýnýn doðu tarafýna verilmesi birçok sakýnca yaratýyor. Çünkü otobanýn eski Birecik yolu ile kesiþmesi sonucunda týr ve kamyonlarýn hýzla geçiþi nedeniyle kazalarýn aratacaðýný düþünüyoruz. Gaziantep'in Suriye ile tek gümrük kapýsý olan Karkamýþ'a giden yol üzerinde bulunan Nizip OSB ve küçük sanayi sitesi ise Nizip'in batý noktasýnda. Ýlçe ekonomisinin kalbi bu bölgede arttýðý için Nizip'n batý tarafýndan mutlaka bir otoban çýkýþý verilmesi gerekiyor.
ZEUGMA ANTÝK KENTÝ GÜZERGAHI ÝYÝLEÞTÝRÝLSÝN
Beþler Gýda ve Kimya A.Þ Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Çakmak;
3 yýldýr yað sektöründeyiz. Yýllýk kapasitemiz 350 ton teþvik kapsamý dýþýnda olmamýz ve elektirk kesintileri ve kalifiye eleman gibi sorunlarýmýz var. Nizip'in en önemli sorunu ise yollarý olduðunu düþünüyorum. Gaziantep-Nizip otoban yolunun batýya baðlanmamasýný yadýrgýyoruz. Bu yolun yapýlmasý sanayiciler için daha iyi olacak. "Nizip'te Zeugma, Birecik Barajý ve tekne turlarý ile Halfeti-Rumkaleye yapýlan geziler Turizm sektörü için önemli adýmlardýr. Turizme daha çok aðýrlýk verilmeli"
Gümüþ Zeytin ve Zeytinyaðý firmasý sahibi Murat Gümüþ;
2000 yýlýndan bu yanan genelde iç piyasaya yönelik sofralýk zeytin ve zeytinyaðý üretiyoruz. Nizip'te sanayi yolu olan Irak yolunun kapalý olmasý taþýmacýlýk sektörünü olumsuz etkiledi. Kamyoncularýmýz çalýþamýyor. Zeugma antik kenti ise Nizip'te konaklama yeri olmadýðý için bize bir katký saðlamýyor. Turistler Gaziantep'te konaklýyor. Zeugma'yý gezidirp ilçeden transit geçiyor. Bu turizm cenneti için güzel bir yol güzergahý oluþturulmasýný ve otoban çýkýþýnýn batý'ya baðlanmasýný istiyoruz.
Deniz Tarým Ürünler A.Þ Yönetim Kurulu Baþkaný Necdet Ceyhun Deniz;
Nizip Geliþmekte olan bir ilçe. Mevcut ekonomik sýkýntýlara raðmen yatýrýmlar devam ediyor. Suriye, Ýren ve Kýrgýzistan'dan aldýðýmýz Keber'i iþleyerek Amerika, Avrupa ve Ortadoðu ülkelerine ihraç ediyoruz. Yýllýk ihracatýmýz 2 milyon dolar civarýnda. Sektörle ilgili en büyük sýkýntýmýz kalifiye eleman. Devletten sanayicilere yönelik daha fazla destek bekliyoruz.
Daðlý Bakliyat Makina LTD ÞTÝ sahibi Þerif Daðlý;
2004'ten buyana Tatbul markasýyla bulgur üretimi yapýyoruz. Günlük kapasitemiz 60 ton ama tam kapasiteyle çalýþamýyoruz. KDV oraný çok yüksek olduðu için ürün satýþýnda ciddi sýkýntý var. Nizip'te yatýrým yapmak istiyoruz ancak döviz kurundaki belirsizlikten dolayý beklemeye geçtik. Nizip'in kalkýnmasý için devletten destek bekliyoruz. Destek eksikliði geliþim hýzýmýzý düþürüyor.