Þevval orucu... <div </div <div Þevval ayý bir kýsým dini olaylarýn cereyan ettiði özel bir aydýr. Önce hac hazýrlýðýný hatýrlatýr bu ay. Ramazan’dan sonraki aylar zaten hac aylarý sayýlýr. </div
Kur’an-ý Kerim hac aylarý adýný veriyor bu aylara. Nitekim hacý adaylarýmýz tatlý bir heyecanla yol hazýrlýðýna girerler, yola çýkýncaya kadar da meraklý sorular sorar, hac ibadetlerini kusursuz yapmak için bilgi toplamaya çalýþýrlar. .
Tabii, þevval ayýnýn bir de kendine mahsus orucu olduðunu da unutmazlar. Hem öyle oruç ki, bu ayda altý gün oruç tutan, sanki bütün seneyi oruçlu geçirmiþ gibi sevaba nail olur, bir sene nafile oruç mükafatýna kavuþabilirler. Alimlerimiz, þevval ayýnda tutulan altý günlük orucun bütün sene oruç tutmuþ gibi sevaba vesile olmasýný izah ederken diyorlar ki: .<div - Ayette her iyiliðe on sevap verileceði bildirilmiþtir. Bir ay Ramazan’ý tutan bu sebeple üç yüz sevap almýþ olur. Ramazan’dan sonraki þevvalde altý günü tutan, onardan altmýþ sevap alýnca üç yüz altmýþ eder. Yani bir senelik nafile oruç... Bu kadar az oruca o kadar çok sevap olur mu? Cevap olarak deniyor ki: </div
- Kimse kendi cimriliðini sonsuz cömertlik ve ikramýn sahibi Rabb’imizin cömertliðiyle kýyaslamasýn. Yeter ki; insanlar niyetlerini halis tutsunlar, rahmeti gazabýný geçmiþ olan Rabb’imiz kullarýný hep affetmek istemekte, kullarýnýn az ameline çok mükafatlarý bunun için ihsan etmektedir... Bu orucun kefaret orucu gibi arka arkaya, yani bitiþik tutulmasý da gerekmez. Ay içinde belli aralýklarla da tutulabilir. Ancak, Ramazan içinde mazeretlerinden dolayý tutamadýðý oruç borcu olanlar, önce borçlarýný tutsalar yanlýþ yapmýþ olmazlar. Önce kaza borçlarýný tutup bir an evvel farz borcundan kurtulmuþ olmalarý daha uygun düþer gibi geliyor insana. Bundan sonra fýrsat bulurlarsa altý gün þevval orucuna da niyet edebilirler. Kaza orucu sebebiyle yetiþtiremezlerse þevval ayýnda yine de oruç tutmuþ olurlar. Ýnþallah mahrum da kalmazlar. Bununla beraber kaza borcunu sonraya býrakýp önce þevvali tutmak da elbette yanlýþ olmaz. .