HABER
Genel Müdürlüðülümüzün 2001 Yýlý Yatýrým Programýnda yer alan ve GAP Projesi olarak adlandýrýlan, Narlý-Toprakkale (Kömürler-Osmaniye) ve Nizip-Birecik-Þanlýurfa Demiryolu hatlarýnýn dýþ kredili olarak gerçekleþtirilmesi planlanmýþtýr.
GAP Bölgesini ulusal demiryolu aðýna baðlamak ve Kömürler-Osmaniye arasýndaki çok düþük standartlý demiryolunun standardlarýný yükseltmek amacýyla iki kesimde uygulama projeleri (Kömürler-Osmaniye 26 Ocak 1988 ve Nizip-Birecik-Þanlýurfa 22 Ocak 1992) tarihlerinde tamamlanmýþtýr.
Ancak kýsýtlý kaynaklar nedeniyle gerçekleþtirilemeyen bu projelere iliþkin kýsa bilgiler aþaðýda belirtilmiþtir.
Nizip-Birecik-Þanlýurfa Kesimi :
137 km. uzunluðundaki Demiryolu projesi, GAP bölgesini Ulusal Demiryolu aðýna baðlamak amacýyla planlanmýþtýr.
Çift hat ve yüksek standartlý bu demiryolu projesinin yapým maliyeti 250 Milyon ABD Dolarýdýr. Arazinin müsait olmasý nedeniyle bu proje yüksek standartlý olarak düþünülmüþ ve 200 km/saat hýz yapýlacak þekilde projelendirilmiþtir.
Narlý-Toprakkale (Kömürler-Osmaniye) kesimi:
73 km. uzunluðundaki demiryolu projesi mevcut hattýn trafiðinin çok sýkýþýk ve düþük standartlý olmasý nedeniyle darboðazý aþmak üzere planlanmýþtýr.
Çift hat ve 120 km/saat hýza müsait bu demiryolu projesinin maliyeti 350 Milyon ABD Dolarýdýr. Bu projedeki en önemli yapý 10 km. uzunluðundaki Ayran Tüneli olup, proje maliyetini etkileyen en önemli unsurdur.
Sözkonusu iki kesimdeki projelerin dýþ kredili finansmanýnýn teminini müteakip yapým ihalesi çalýþmalarýna baþlanýlabilecektir.