<div align="justify"
İŞTE DÜĞÜNLERİMİZ BÖYLE OLUR
Aşağıda yazacağım şeyleri delilleri ile birlikte yazacağım. Tüm ilahiyatçıları, din bilginlerini, konuya vakıf olanları bu konuyu incelemeye davet ediyorum. Delilim Sadece Kuran-ı Kerim ve Sahih Sünnettir. Bunların dışında nefsi söz ve davranışları kabul etmiyorum. İtirazı olanlar ile her platformda tartışmaya hazırım. Ancak Usul ve Delil ışığında olursa tabi.
Allahın Adı ile başlıyorum.
Buhari ve Müslim'in rivayet ettiği Müttefekun aleyh bir hadis'te (Kitabul iydeyn-İçerisinde ma'siyet olmayan oyunların caiz olması babı.)
Hz. Aişe (r.a.) buyuruyor ki;
"Buas gününün şiirlerini terennüm eden iki küçük kız yanımda iken Resulullah efendimiz geldir ve ridasını başına çekerek yatağına yaslandı, yüzünüde arkaya çevirdi. Bu sırada babam Ebu bekir gelerek: "Peygamberin huzurunda bu şeytan çalgıları nedir?" diye beni azarladı. Peygamberimiz ona dönerek: "Onları bırak"buyurdu. Fakat yönünü başka tarafa çevirince güzümle çocuklara işaret ettim, onlarda çıkıp gittiler. O gün bayram idi. Sudanlılar kılıç kalkan oyunları oyunları oynuyorlardı. Ya ben rica ettim, yada Resulullah efendimiz "Görmek istermisin?" dedi, ben de; evet, dedim. ve beni arka tarafına aldı, omuzlarına yaslandım, yanaklarım yanaklarına değecek şekilde seyrediyordum. Peygamberimiz: دونكم يا بني أرفدة "Daha yaklaşın ey erfide oğulları" buyurdu. Usandığımda Peygamberimiz: Artık yeter değil mi? buyurdu. Bende: Evet ,dedim. "O halde gidin" buyurdu.
Sahihi müslimdeki rivayetinde: Hz. Aişe: "Omuzuna yaslanmış bir vaziyette seyrettim ve nihayet kendi arzumla ayrıldım" şeklindedir.
Bütün bu hadisler, Buhari ve Müslimdedir. Şarkı ve oyunun haram olmadığına bunlar açık hükümlerdir.
HADİS BİZE NEYİ ANLATTI:
1. Oyun oynamaya ruhsattır. Habeşilerin oyun ve titremeleri kimse için gizli değildir. Yöre oyunları kılıç kalkandır. Bizde de halay çekmek, ortada oynamak, sevinçleri kutlamak kesinlikle caizdir. Haram olsaydı Allah Resulu haramı seyretmezdi.
2. Bu işlerin mescid'de yapılması.
3. Peygamberimizin: "Birbirinize daha da sokulun" diye emir vermesi, oyuncularla yakın temas etmesine nasıl haram diyebilirsiniz?
4. Ebu Bekir ve (bir rivayette de) ömer (r.a.) : Bu gün bayram günüdür, diyerek onları inkara kalkışmalarından onları menetmesi.
5. Resulullah efendimizin Hz. Aişe'ye uyarak uzun süre seyretmesi ve dinlemesi. Burada ayrıca oyunları, çocukların ve hanımlarınseyretmelerinde, zühd ve takvaya bürünerek ahlaki bir tavır sergilemekten ve haşa peygamberden de öte bir kisveye bürünme çabasının doğru olmadığına delil vardır.
6. Resulu ekremin bizzat Az. Aişe'ye "seyretmek istermisin?" diye teklifinden anlaşılıyor ki; mecburiyet karşısında değil, bizzat kendi teklifleri üzerine seyredilmiştir. İlk teklif kadından gelmemiştir.
7. Resullah (s.a.v.) in cariyelerin def çalıp türkü söylemelerine müsaade etmesi.
8. Küçük kızların seslerini bizzat peygamerimizin duymuş ve dinlemiş olması.
Eveeeeeeeeet.
Bütün bunlar gösteriyor ki; Açık hüküm ve kıyaslarla, şarkı söylemek, oyun oynamak, def çalmak, kılıç ve kalkan oyunları (o günün örfü) neşe günlerinde mübah olduğuna delalet etmektedir. Bayram günleri neşe günleri olduğu gibi evlenme, ziyafet, doğum ve sünnet günleri yada buna benzer meşru sevinç günleridir.
KARDEŞLERİM!
Nefsimize göre hareket etmeyelim. Yıllardır bir çok konuda olduğu gibi Düğün konularında da İfrat ve Tefrit noktasından ayrılamadık. Halbuki biz orta bir ümmet olmamız lazım. Allah böyle diyor bizim için.
Halkımızın yöresel oyunlarını zühd ve takva adı altında haram gösterenler o kadar öteye gittiler ki Müslüman millet düğünlerini İki tane mevlithanın eşliğinde cenaze kaldırır gibi düğün yaptılar. Fıtrat, yani Allah'ın yarattığına kimse karşı çıkamaz. Eğlenmeyi Allah insanın yaratılışına koymuşlardır. Sen bunu kendi nefsine uyar ve bunu ortadan kaldırmaya kalkarsan Bu defa millet Televizyonlarda gördüğü ve gönlünün hoşlandığı düğünleri yapmaya başlar. Gavur her gün yeni yeni rezilliklerini evlerimizin içerisine kadar sokup Gelinimizi, kızımızı, oğlumuzu, hanımımızı baştan çıkarmaya devam ediyor. İçkili ortamlarda karı kız aynı sahnede oyun oynuyor salondaki tüm erkekler bunları seyrediyor. işte gelinen nokta. Neden bu noktaya geldi. Üç tane Takva geçinen adam dini bilmeden nefsine uyup millete haram haram diye diye oldu bütün bunlar.
Sözü Fazla uzatmak istemiyorum.
Gavur elimizden kızımızı almış, oğlumuzu almış bizim Hocalarımız, hacılarımız, takva geçinen adamlarımız daha Davulun eğer arkasındaki çubuk olmazsaymış o zaman helal olurmuş. Zurnanın bilmem şu kadar deliği varmışmışta onun için harammış. Bağlamanın teli varmış, neyin üflemesi varmış.
TÜM HOCALARA, MÜFTÜLERE, DİN ALİMLERİNE SESLENİYORUM.
ALLAHTAN KORKUN, PEYGAMERDEN UTANIN YA.
Kur'anımızın yada sünnetimizin hangi sayfasında yazılı bunlar. Niye millete doğruları anlatmıyorsunuz. Nerde yazılı davulun arka çöpü, Zurnanın deliği. Yahu davulun o arka çöpü olmazsa nasıl ritim olur. Yapmayın etmeyin. Allahın mübah kıldığını bu millete haram demeyin. Kuran bize sesleniyor." Allah'ın helal kıldığını haram kılandan daha zalim kim olabilir". Bu konuda yahudi milleti kınanmıştır kuranın deyimiyle. Delilsiz ve mesnetsiz kimse konuşmasın.
Memleketinizde bu kadar kendini bilen alimler hoca geçinenler var. Toplanın bir araya bu yazdıklarımı yazıcıdan çıktı alın ve 20 tane ilahiyatçı, hoca, emekli müftü, vaizler bir araya gelin konuşun. Millet mevlitli bilmem neli düğün istemiyor kardeşim. Fıtrata karşı gelmeyin.
Peki ne yapacaksınız. GENÇLER. SİZE SÖYLÜYORUM.
1. [u]Düğünlerinizi iki bölüm halinde yapın.</u Zaten öyle oluyor (kız kınası erkek kınası gibi)ama biraz daha disipline ediniz. Kadınlar için ayrı yer ihdas edin onlar çalsın ve oynasınlar doyuncaya kadar . Erkekler için ayrı bir yer ayarlayın ve oynasın gençler, olgunlar. Halay çeksinler, baş çeksinler, ortada birbirine göbek atsınlar. Sevinsinler, Maşaallah çeksinler,
2. [u]Davul, Zurna, Org, Bağlama türü yöresel müziklerimizi seslendirerek söylesinler</u . Bunları yasak edince batı müziği sardı her tarafımızı. Yerel türlülerimiz var. Urfa türküleri var. Lazım olursa bende geniş bir arşiv var veririm size. Sözlerinide yazarım. Bunu her müzikal grup bilir.
[u]Hocalardan özellikle genç olanlar çıkıp oynasınlar.</u Diğer insanlar örnek alsınlar. Düğünde hocalar mutlaka bulunsun. Şer'e muhalif şeyleri kontrol etsinler. Kadınların oynadığı yere erkekleri sokmayın. Ama erkeklerin oynadığı yere girebilirler kadınlar. Çünkü yukarıdaki hadiste öyle diyor.
3. [u]İsraftan mümkün mertebe kaçınmaya gayret ediniz.</u %80 i fakir bir ülkede yaşıyoruz, gelinliği yada nişan elbisesini paranız var diye Londradan sipariş etmeyin.
4. [u]Başlangıç Mutlaka Kuran ile olsun. Bitişi de mutlaka türkçe bir Nikah duası ile bitsin.</u Size Türkçe ve ezberlenmesi kolay bir nikah duası yazarım istek olursa.
5. [u]Dini Nikah mutlaka Salonda kıyılsın.</u Hoca efendi Tüm Şahitlerin huzurunda kıysın ve hep salondakiler duaya iştirak etsinler amin sesleri salonu çınlatsın.
6. [u]Eğer ilk etapta davul ve zurnayı millet kaldıramaz diyorsanız, Org, Bağlama ve Ney ile başlayın işe.</u Onlara fetva bulamazlar. İlahi ve ezgi türü ritmi hızlı ve oyun oynamaya müsait müzikle başlayın. Aralara Yöresel müzikleri sıkıştırın. Yavaş yavaş alıştırın. Örneğin: Hele meyrem meyrem meyrem. Eller kınalı meyrem. Yada: Urfalıyam ezelden gibi.
7. [u]Kesinlikle düğün salonlarını Vaaz salonu haline getirmeyin.</u Eğer çok istenirse ki düğünde vaaz çok iğrenç bir hadisedir, Millet oraya düğün diye eğlenmeye gelecektir, Çok etkili bir hoca bulun ve sadece bu anlattıklarımı anlatsın ve düğünün böyle olabileceğini kısa ve özlü cümlelerle salondakilere söylesin.
8. [u]Skeç ve benzeri şeyler çok zor.</u Günlerce hazırladığınız bir sahne tiyatrosunu en fazla bir kaç düğünde yaparsınız ondan sonra millet usanır. Siz malzeme sıkıntısı çekersiniz. Ama oynamaktan kimse usanmaz.
9. Yorumlarınızı yapın ama, seviyesiz tartışma, laf olsun diye eleştri, delilsiz sözleri asla cevaplamıyorum. Kaalede almıyorum.
10. Evlenenler eğer düğünlerine benide davet ederlerse gelir bende oynarım, söylerim, ve çalarımda. Haydi kalın sağlıcakla.
.</div